torstai 25. elokuuta 2011

Epätervettä menoa

Näin Kanervan jälkeisenä aikakautena on hirvittävän vaikea puhua omista harrastuksistaan. Aika noloa esitellä itseään uudelle esimiehelleen: "Moi! Mä oon Ulla ja harrastan puutarhanhoitoa ja käsitöitä." Ei kuulosta enää niin tervehenkiseltä ja kirkasotsaiselta vapaa-ajanvietolta kuin mitä vielä muutama vuosi sitten. Täytyy väkisin keksiä kiertoilmaisuja: "Kasvattelen vihanneksia ja kudon." "Mulla on kasvihuone ja kasvimaita, ja talvet istun sisällä kutomassa."

Mutta kyllä näissä sensuroiduissa harrastuksissa on oma viehätyksensä: oli ihana aamulla pistäytyä kasvarissa hakemassa paprikaa ja kurkkua aamiaispöytään, eikä telkkarin katsominen tunnu niin turhalta, kun voi samalla tyydyttää tukkakoiran villasukkafetissiä nyhertämällä luigille sukkia.

3 kommenttia:

  1. "Vapaa-ajallani olen perehtynyt faunaan, floraan ja taideterapiaan. Syvennän jatkuvasti osaamistani hortonomian parissa ja kehitän perinnekäsityömuotojen hallintaani."

    VastaaPoista
  2. Ooh, tuolla statementilla pääsis varmaan jo Keskustan presidenttiehdokkaaks tms.!

    VastaaPoista
  3. Huh, onneksi huomasin tämän kirjoituksen. Olen vaihtamassa työpaikkaa, ja ihan selvästi olin jo mokaamassa ja pahasti itseni pomon edessä. Nyt on vielä päivä aikaa miettiä miten asetella sanansa...

    VastaaPoista